4 metody pro zvýšení prodeje
Častým problémem podnikatelů a firem v dnešní době jsou malé prodeje. Každý podnikatel nebo prodejce je neustále nespokojený s objemem prodejů. Vždy by to mohlo být podle každého lepší a to i přes to, že jsou prodejní čísla v kladných hodnotách. Každý chce prostě zvýšit své prodeje za každou cenu.
Zvýšení prodeje ale není vůbec jednoduchou záležitostí, zvláště dneska když je je trhu tolik různých firem. Konkurence je čím dál větší a začíná tak boj o zákazníky. Firmy se předhánějí se svými nabídkami a snaží se ukázat, proč zrovna jejich nabídka je ta nejlepší. Těch možností jak zvýšit své prodeje je celá řada a my si dnes ukážeme 4 nejzásadnější.
Vícekanálový prodej
Když svůj prodejní prodej rozdělíte do více prodejních kanálů, tak můžete několikanásobně zvýšit své zisky. Zkuste své znalosti přenést na největší trh na světě - internet. Na internetu jsou připojení denně téměř všichni obyvatelé České republiky. Je škoda tedy toho nevyužít a nerozšířit své prodeje nebo služby na tento kanál. Založte si webové stránky, Facebook a dejte o sobě vědět. Lidé dnes velkou část dne tráví na internetu velkou část dne, takže kde jinde o sobě dát vědět líp než právě tam?
Spokojený zákazník je na prvním místě
Možná to může znít trošku jako klišé, ale opravdu to tak je. Je rozdíl svého zákazníka a jeho potřeby chápat a je rozdíl to opravdu chápat a podle toho upravovat svou nabídku a přístup. Zajímejte se kdo zákazník je, kolik mu je let, jaké jsou jeho koníčky atd. Chovejte se k němu líp jak vaše konkurence, dělejte pro zákazníka něco navíc. Víte co jsou jeho skutečné potřeby nebo se mu snažíte jenom prodat svůj produkt a nic víc vás nezajímá? Přece vám jde o dlouhodobý vztah a o opakovaný prodej a ne o jednorázový prodej.
-
Lépe cílená reklama
Není reklama jako reklama. Možná máte nějakou reklamu, ale opravdu vám funguje, tak jak si myslíte? Víte jak je vaše reklama efektivní a účinná a nebo jenom hádáte? Využívejte dobře cílenou reklamu, která je zaměřená na vaše opravdové zákazníky. Bilboard u cesty pro vás nebude natolik vhodnou reklamou, pokud nabízíte specifický produkt určený jenom pro ženy ve věku 20 - 25 let. Místo toho zkuste například internetovou reklamu, která bude cílit přímo na tento daný segment.
Poradenství a servis
Nabídněte ke své nabídce i poradenství a servis. Nebuďte jenom obyčejným prodejcem, který už se nadále nebude o své zákazníky starat nebo zajímat. Pokud ke svým produktům zahrnete i nadstandartní servis, tak vás budou vaši zákazníci milovat. Poskytujte rady a servis, které pomůžou s používáním vašeho produktu. Nedělejte si starosti, že vás to stojí čas a nekasírujete za to peníze. Ti lidi vám budou totiž loajální a příště přijdou zase za vámi a s radostí u vás nakoupí i za 2x tolik.
Výše uvedené možnosti vám můžou rapidně pomoct zvýšit vašeho prodeje. Nemusíte zakomponovat nutně všechno, ale začněte postupně. Položte si sami sobě otázku, co z toho by mohlo být ve vašem případě nejúčinnější nebo v čem nejvíce pokulháváte. Pokud je to třeba nedostatečný zákaznický servis, tak zkuste začít právě s tímto. Jakmile na něm zapracujete tak se můžete vrhnout na další věc a uvidíte, že v dlouhodobém horizontu vás už otázka zvýšení prodeje trápit nebude.
Největší kámen úrazu? Musíte být vidět!
Začněte především poptáním kvalitních www stránek, které se budou dát optimalizovat a bude se s nimi dát dělat kvalitní marketing. Pokud jste s firemním webem nepracovali rok, dva nebo více, není se čemu divit, že nyní poptávky nechodí!